מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מחוז דרום
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

מתמטיקה על יסודי

share
שתפו עמוד:
מתמטיקה על יסודי

"רק מי שלוקח סיכון והולך רחוק מגלה עד כמה רחוק הוא יכול להגיע" – אלברט איינשטיין.

המתמטיקה פעמים רבות יוצרת תחושת כישלון וחוסר יכולת, רבים חושבים, שמתמטיקה היא נחלתם של יחידי סגולה ולא ניתנת להשגה אך, אני מאמינה, שכל תלמיד יכול ללמוד מתמטיקה ולהגשים כל חלום וכל מטרה. גם אם לפעמים קשה ונראה בלתי אפשרי יש לזכור, שהרבה מאוד אנשים הצליחו למרות הקשיים והכישלונות כי לא הפסיקו לנסות.

מלבד תרומת המתמטיקה למדע וחשיבותה הרבה בהבנת קיומנו בעולם, לימודי המתמטיקה, מפתחים לומד יצירתי ועצמאי, חוקר וסקרן. התלמיד נדרש לחשיבה יצירתית מחוץ לקופסא, עליו להתמודד עם אתגרים מחשבתיים ולפתור בעצמו בעיות.

המתמטיקה אינה קיימת בזכות עצמה בלבד אלא כחלק ממכלול אנושי בחברה השואפת לערכיות. מתמטיקה מעודדת ערכים של התמדה, התמודדות עם קשיים, פיתוח חשיבה , נחישות, שיתוף פעולה ושאיפה למצוינות.

מתמטיקה פותחת דלתות בכל תחומי החיים ולכן יש חשיבות רבה בהנגשת המקצוע ובעיקר בפיתוח החשיבה ותחושת המסוגלות לכל תלמיד ותלמיד. תפקידנו כמורים לקדם את הצלחת התלמידים ולקבוע את היעדים והמטרות.

יעדים

  • קידום החשיבה המתמטית בלימודי המתמטיקה בחטה"ב.
  • המשך קידום התוכנית להגדלת מספר התלמידים ב-5 יח"ל.
  • צמצום מספר התלמידים חסרי הזכאות ושילובם ב-3 יח"ל.
  • הטמעת תכנית הלימודים החדשה בחט"ע.
  • קידום מקצועי של מורי המתמטיקה.
  • קידום מקצועי של רכזי המקצוע.
  • ליווי קהילות מורים ללמידה מרחוק.
  • מאחלת לכולנו שנה פורייה ומלאת הישגים למרות התקופה המאתגרת.

פעילות ותחומי אחריות

ניהול מניפת ההדרכה, ליווי קהילות מורים, בחירת נושאי ההדרכה לאור צרכי המחוז, מעורבות בהכנת תוכנית לפיתוח מקצועי במתמטיקה, ריכוז הקשרים בין המטה והמחוז לבתי הספר.