אמנות
"הפסלים והציירים מעניקים לאנשים, באמצעות עבודותיהם, חוויות חזותיות חדשות והבנה מלאה יותר של החיים. אני מתכוון לומר שהם מעניקים לאנשים אומץ לראות דברים בעמקות יתר". (הנרי מור)
בנג’מין פרנקלין אמר פעם שבעולם יש שלושה סוגי אנשים: אלה שאי-אפשר להזיז אותם, אלה שאפשר להזיז אותם ואלה שזזים. הזזים הם מחוללי השינוי, אלה שרואים לנגד עיניהם עתיד שונה ונחושים להביא אותו בעצמם או בעבודה משותפת עם אחרים. כפי שאמר מהאטמה גנדי, "אם ברצונך לשנות את העולם, תהיה בעצמך השינוי שאתה רוצה לראות". כי אם מספיק אנשים זזים, יש תזוזה. ואם לתזוזה יש די תנופה, מתחוללת מהפכה. וזה בדיוק מה שנחוץ כיום בחינוך”.
העיסוק בתחום האמנות והתרבות החזותית נושא עמו ערכים מקומיים ואוניברסליים שהם היסוד לחינוך הומני ופלורליסטי בעידן העכשווי.
העולם החזותי בו אנו חיים, מוצף דימויים חזותיים הדורשים ידע, פיענוח ופרשנות שהינם פרי למידה והבנת המסרים. תפקיד המורה לאמנות לתווך מסרים אלו לתלמיד ולצוות ביה"ס באופן מושכל. כמו כן עליו לאפשר לתלמיד מרחב הבעה אישי אשר יתרום לתחושת הערך העצמי שלו, מסוגלות, דימוי עצמי גבוה ויצירת חוויית הצלחה הכוללת סיפוק וגאווה. המורה לאמנות אדם פתוח ויצירתי, המשמש דוגמא אישית ביכולת שלו ללמוד, לחקור, להבין ולהכיל, ומהווה "כתובת רגשית משמעותית" עבור תלמידיו.
הפיקוח על החינוך לאמנות במחוז דרום, פועל לשירות המורים העוסקים בהוראת האמנות. החל משיבוץ מורים בהתאמה פדגוגית לבתי הספר השונים ועד הדרכה בה מודגשים התחומים החינוכיים וכן מידע שוטף ומעודכן על ההשתלמויות ועל הפעילויות השונות. הפיקוח דואג לחומרי הוראה למורה מותאמים לרוח התקופה, לפיתוח המקצועי של כלל המורים, הטמעת תוכניות הלימוד, קשר רציף, ישיר ואינטימי עם כל מורה ומורה באמצעות המדריכים והמרכזים באזורים השונים. וכן אחראי על חשיפה ושיתוף מידע נרחב על הנעשה בתחום האמנות בבתי הספר השונים במחוז.
לתחום הוראת האמנות חשיבות רבה לפיתוחו של אדם תרבותי עם רגישות וערנות חברתית, ולפיתוח חוסנו האישי.
פעילות ותחומי אחריות
- שיבוץ מורים בהתאמה פדגוגית
- הטמעת תוכניות לימוד
- פיתוח מקצועי
- חומרי הוראה רלוונטיים וחדשניים
- חשיפה ושיתוף חומרי הוראה מכל הנעשה במחוז
- ימי עיון
- כנסים מחוזי
- קשר אישי ורציף באמצעות המדריכים
קישורים רלוונטיים
-
מיכל לוי
מדריכה מחוזית לאמנות