תקשוב
אודות התוכנית
תוכנית התקשוב הלאומית נועדה לקדם פדגוגיה חדשנית בבתי הספר על ידי עידוד המורים לשילוב עולמות תוכן, ספרים, כלים וסביבות דיגיטליות בתהליכי הוראה למידה והערכה, ובכך להשביח את התהליכים הפדגוגיים והחינוכיים.
התוכנית מפתחת אוריינות טכנולוגית דיגיטלית באמצעות מעטפת רחבה ועשירה של תוכניות, מיזמים, פעילויות מתוקשבות ומסגרות למידה חלופיות. כמו כן נועדה התוכנית לקדם ולהרחיב את היקף השימוש במערכות ניהול מתוקשבות מתקדמות עתירות טכנולוגיה כחלק מביסוס תרבות ארגונית מקוונת והפיכת בית הספר לארגון מתוקשב ברמה גבוהה.
שילוב התקשוב והדיגיטציה בתהליכי ההוראה-למידה פורץ את גבולות הכיתה במרחב ובזמן ומאפשר "ללמד וללמוד קצת אחרת". לפיכך, תפקיד חשוב של צוות תקשוב דרום הינו להעניק למורים ולתלמידים את הכישורים, המיומנויות והכלים לקיום תהליכי הוראה-למידה להתמודדות עם העולם החדש-העולם המשתנה, ולהטמיע בקרבם את מיומנויות המאה ה-21, הכוללות שימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת, שהינם חלק אינטגראלי מחיי היום יום בעולם זה.
כמנהיגי חינוך ומוביליו אנו דנים בסוגיה מה קודם בלמידה מרחוק ובהוראה המתוקשבת: הפדגוגיה או הטכנולוגיה? ולכן אנו מבקשים להעמיק את הפדגוגיה המקוונת-הטכנופדגוגיה באמצעות:
- הטמעת שימוש בכלים דיגיטליים בתהליכי הוראה-למידה-הערכה.
- הטמעת שימוש בכלים המאפשרים קשרי גומלין ושמירה על קשר בין המורה לתלמיד ומתן מענים גם להיבטים רגשיים-חברתיים ובניית החוסן של התלמיד.הטמעת שימוש בכלים לניהול פדגוגי ואפקטיבי של ביה"ס.
- הטמעת כישורים וכלים, המאפשרים לתפקד בעולם העשיר במידע ובטכנולוגיה כגון: אוריינות מידענית, פיתוח יכולות של חשיבה גבוהה, פיתוח לומד עצמאי, התנהגות חברתית ומוסרית וגמישות מחשבתית המאפשרת הסתגלות מהירה והתמודדות בסביבה משתנה.
- הטמעת סביבות ענן של Microsoft ו- google כמקדמות את ביה"ס כארגון מתוקשב, ומאפשרות לבצע תהליכי הוראה-למידה מיטביים, ולמידה שיתופית תוך שמירה וגיבוי של כל התכנים והקפדה על אבטחת המידע ושמירה על פרטיות המשתמש.
- חשיפת התלמידים לתהליכי חשיבה מחשובית על ידי הוראת קוד, רובוטיקה זאת מתוך הכרה באופן חשיבה זה כהכרחי לפתרון בעיות ותכנון מערכות בעתיד.